VA-Varusteen
Asiakaspalvelu
Alle olemme koonneet vastauksia ja linkkejä asiakkaitamme usein askarruttaviin kysymyksiin. Mikäli vastausta ei löydy alta, asiakaspalvelijamme auttavat sinua mielellään!
Olemme talvilomalla 4.-10.3.2024 ja tehtaamme on tällöin suljettu.
Usein kysytyt kysymykset
Ennen yhteydenottoa, tarkistathan ettei kysymykseesi ole vastattu alla olevassa osiossa.
Venekuomut ja suojapeitteet
Kaavastosta/verkkokaupasta ei löydy venemallini mukaista kuomua, mitä teen?
Lähetä venekuomun tarjouspyyntö
Täytä lomake ja pyydä tarjous.
Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä, kun tarjouspyyntö on käsitelty.
Jos et tiedä tarkasti veneesi tarkkaa merkkiä ja vuosimallia, tarvitsemme vanhan kuomusi tarkastettavaksi ennen kuin voimme aloittaa uuden kuomun tekemisen.
Reunakiinnikkeiden paikoissa voi olla aina veneyksilöiden välisiä eroja. Varsinkin vanhemmissa; 90.-luvulla tai aiemmin valmistetuissa venemalleissa riski eroavaisuuksiin on suurempi. Näissä vanhemmissa malleissa tarvitsemme vanhan venekuomun valmistusprosessin loppuvaiheessa siihen, että reunakiinnikkeiden paikka tarkistetaan vanhasta kuomusta. Uudempien mallien osalta riski eroavaisuuksiin on pienempi, mutta vain kohdistamalla kiinnikkeet vanhasta kuomusta voimme taata täyden kuomun sopivuuden kiinnikepaikkojen osalta!
- Tarkista veneesi malli ja valmistusvuosi. Oikeilla tiedoilla veneesi mallista ja vuosimallista voimme varmistua siitä, että käyttämämme kaava on varmasti oikea. Samallakin venemallilla voi olla vuosimallikohtaisia variaatioita venekuomusta.
- Mieti valmiiksi uuden kuomusi väri. Värikartan näet TÄSTÄ.
- Ota yhteyttä meihin joko soittamalla p. 017 2659 500, sähköpostitse: va-varuste@va-varuste.fi tai täyttämällä alla oleva lomake.
- Jos sinulla on vanha kuomu ja olet lähettämässä sen meille, niin katso vanhan kuomun lähettämiseen liittyvät ohjeet TÄSTÄ. Ennen lähettämäistä irrota kuomu kaarista ja puhdista siitä pahimmat liat pois. Jos kuomusi on märkä, niin odota, että se kuivuu.
- HUOM! Laita kuomupaketin sisälle lappu, jossa ovat yhteystietosi ja tiedot venemallista (merkki, malli, vuosimalli). Merkitse lappuun myös haluamasi uuden kuomun väri. Voit myös täyttää tiedot oheiselle lomakkeelle ja tulostaa sen. Tulosta lomake TÄSTÄ. Muistathan laittaa täytetyn lomakkeen vanhan kuomun kanssa sisälle pakettiin. Paketin päälle teipatuissa lapuissa on repeämisen ja katoamisen riski kuljetuksen aikana!
- Jos meiltä ei löydy kaavaa veneesi kuomusta, voimme hyvin todennäköisesti valmistaa uuden kuomun kopioimalla vanhan kuomun. Laita meille valokuvia vanhasta kuomusta tai lähetä vanha kuomu meille arvioitavaksi, niin voimme antaa hinta-arvion kopioinnista. Jos tarjouksemme ei sinua miellytä, niin palautamme vanhan kuomusi veloituksetta sinulle takaisin.
- Lähetämme uuden kuomun sinulle sen valmistuttua. Paketin toimitus on postiennakkopakettina tai Kaukokiidon lähetyksenä, jolloin kuomu laskutetaan erikseen ennen lähettämistä. Uuden kuomun voi myös noutaa meiltä, jolloin maksu tapahtuu noudon yhteydessä.
Täytä tarjouspyyntölomake:
Vaadittu kenttä: *
Kuuluuko tuotteen asennus hintaan?
Asennus ei valitettavasti kuulu tuotteen hintaan. Kysy hintaa asennukselle erikseen.
Tuote ei istu kunnolla, mitä teen?
Tarkista asennus. Lue mahdollisesti kuomun mukana toimitetut mallikohtaiset asennusohjeet sekä venekuomun asennus‑, käyttö- ja hoito-ohjeet.
Jos asennus on ohjeenmukainen, ole hyvä ja täytä Venekuomu reklamaatiolomake TÄÄLLÄ.
Venekuomun/satamapeitteen päälle muodostuu vesilammikko, mitä teen?
Lopeta tuotteen käyttö ja ota yhteyttä valmistajaan. Vesipatja kuomun päällä voi aiheuttaa tuotteen venymisen pilalle.
Tarkista asennus. Lue mahdollisesti kuomun mukana toimitetut mallikohtaiset asennusohjeet sekä venekuomun asennus‑, käyttö- ja hoito-ohjeet.
Jos asennus on ohjeenmukainen, ole hyvä ja täytä Venekuomu reklamaatiolomake TÄÄLLÄ.
Miten venekuomu puhdistetaan?
Huuhtele kuomu haalealla vedellä. Vesi saa olla max. 30 ° C. HUOM! Pesun ja puhdistuksen yhteydessä ei saa käyttää korkeaa lämpötilaa, sillä kangas voi kutistua. Sunbrella- kankaat ovat lämpöherkkää 100% akryylikuitua. Pese kuomu käsin miedolla saippuavedellä ja huuhtele runsaasti vettä käyttäen. HUOM! Älä käytä liuottimia! Vain käsinpesu! Katso tarkemmat ohjeet venekuomun asennus‑, käyttö- ja hoito-ohjeista.
Kuinka voin välttää kuomun homehtumisen?
Kuomu itsessään on 100% akryyliä eikä materiaalinsa puolesta homehdu. Kuomun homehtumiseen vaikuttaa sen hoito ja toimitamme siihen ohjeet. Kuomuun tarttuva orgaaninen materiaali tai huono ilmanvaihto kuomun ollessa kiinni voi aiheuttaa homehtumisen. Suosittelemme pesemään kuomun joka syksy, vaikka siinä ei olisi näkyvää irtolikaa.
Onko teillä kuomun pesupalvelua?
Meillä ei valitettavasti ole pesupalvelua kuomuille.
Kuinka kuomu kannattaa säilyttää talvella?
Kauden jälkeen puhdistettu kuomu suositellaan säilytettäväksi kuivassa ja lämpimässä tilassa. Likainen kuomu voi homehtua säälle alttiissa paikassa säilytettynä.
Voiko kuomua käyttää talvisuojana?
Kuomun käyttö talvisuojana ulkona ei ole suositeltavaa. Runsaslumisina talvina kuomun päälle pakkautuva lumi voi vääntää kaariputket pilalle. Ikkunakalvot voivat jäätyessään haljeta mikäli jokin osuu niihin.
Voiko kuomua käyttää kuljetuksessa?
Kuomun käyttö ei ole suositeltua kuljetukseen maantienopeuksissa.
Onko uusi kuomu kyllästetty?
Kuomukangas on valmiiksi kyllästetty jo kangastehtaalla.
Muutaman kesän jälkeen, kun huomaa, että vettä tulee kuomukankaan läpi, on aika kyllästää kuomu. Kyllästys on hyvä tehdä myös esimerkiksi homeenpoiston jälkeen. Muistathan suojata ikkunakalvot kuomun kyllästyksen aikana.
Mitä tarkoittaa "kaavoillamme valmistettu"?
Meillä on omat kaavamme, jotka sopivat tehdasvalmisteisessa kunnossa oleville veneille. Kaavoissa voi olla valmistajakohtaisia eroja, joten meidän kuomumme voi näyttää erilaiselta kuin toisen valmistajan.
Mitä tarkoittaa mallin mukaan valmistettu?
Mitä kaarilla tarkoitetaan?
Kaaret tarkoittavat kaariputkia, jotka pitävät kuomun ylhäällä ja muodossaan. Kaaret joko pujotetaan tai laitetaan vetoketjullisiin kaarikanaviin. Kaaret asennetaan veneeseen.
Mitä tarkoittaa kiinnikkeiden kohdistus?
Kiinnikkeiden kohdistuksessa veneenpuolen kiinnikkeiden paikat kohdistetaan uuteen kuomuun vanhasta. Tällöin veneenpuolen kiinnikkeitä ei tarvitse siirtää.
Mistä löydän veneen valmistenumeron?
Ovatko kuomukankaan kaikki värit saman hintaisia?
Mitä ovat kantit ja laput?
Mikä on satamapeitto?
Tilaus ja toimitus
Mikä on tilaukseni toimitusaika?
Toimitusaikamme on varastossa oleville tuotteille yleensä 1–7 arkipäivää. Tilauksesta valmistettavilla tuotteilla toimitusaika on kuitenkin pidempi. Tilaustuotteet sovitetaan normaaliin tuotantoon, jolloin toimitusaika riippuu sen hetkisestä tuotantotilanteesta. Vahvistamme toimitusajan, kun tilauksesi on käsitelty. Jos tilauksessa on tuotteita, joille on ilmoitettu pidempi toimitusaika, kestää tällaisten tilausten toimitus luonnollisesti hieman pidempään. Tuotteet toimitetaan Suomessa yleensä joko postitse, Postnordin tai Kaukokiidon toimituksena, riippuen paketin koosta. Huom! Emme voi vaikuttaa toimitusaikaan, jos toimituksen pitkittyminen johtuu kolmannen osapuolen virheestä, lakosta tai luonnonmullistuksista.
Voiko toinen henkilö noutaa tilaukseni Postin toimipisteestä?
Toinen henkilö voi noutaa sinulle kirjatun kirjeen tai paketin valtakirjalla. Voit täyttää ja tulostaa valtakirjan täältä: Postin valtakirjalomake. Tilauksen voi noutaa saapumisilmoituksella, valtakirjalla ja henkilöllisyystodistuksella.
En saanut tilaukseni kaikkia tuotteita, mitä teen?
Mikäli tilaukseltasi puuttuu tuotteita, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Lähetä viesti tilauksessa käytetyn asiakastilin sähköpostiosoitteesta ja liitä mukaan tilausvahvistuksessa näkyvä tilausnumerosi ja selvitys tapahtuneesta.
Tuote on vaurioitunut toimituksessa, mitä teen?
Valitettavasti joskus tuotteeseen saattaa syntyä kuljetusvaurio tilauksen toimituksen yhteydessä. Näissä tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme ongelman ratkaisemiseksi. Lähetä viesti asiakastilille merkitystä sähköpostiosoitteesta ja kerro viestissä kuitti-/tilausnumerosi ja ota kuvia vauriosta, jolloin meidän on helpompi arvioida vaurion laajuus ja tehdä tarvittavat toimenpiteet tilanteen ratkaisemiseksi.
Paljonko toimitus maksaa?
Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavasta. Näet eri toimitustapojen hinnat ostoskorisivulla toimitustapaa valitessasi. Nouto VA-Varusteen tehtaalta on aina ilmainen.
Haluan palauttaa tuotteen, mitä teen?
Milloin tilaus maksetaan / milloin tilauksesta tulee lasku?
Tilaus maksetaan aina tuotteen valmistumisen jälkeen riippuen toimitustavasta. Katso tilauksen maksu toimitustapakohtaisesti.
Postiennakko
Tilaus maksetaan noudon yhteydessä lähimmässä Postin palvelupisteessä.
Ennakkolasku
Lasku laitetaan tilauksen valmistuttua erillisellä sähköpostiviestillä. Suorituksen saavuttua tilillemme tilaamme kuljetuksen.
Nouto tehtaalta
Tehtaaltamme noudettaessa tilaus maksetaan noudon yhteydessä. Emme valitettavasti voi antaa mukaan laskua.
Miten lähetän kuomun tehtaallenne?
Kuomun voi lähettää meille Postin perinteisenä pakettina, ei automaatista noudettavaksi. Ohjeet lähettämiseen löydät täältä.
Voitteko lähettää kirjeellä tilaamiani osia?
Voinko pistäytyä tehtaallenne ostamaan kangasta, vetoketjuja ja muuta metritavaraa?
Tottakai! Suosittelemme kuitenkin ottamaan meihin yhteyttä ennen tuloanne. Tehtaallamme on liukuva työaika, ja esimerkiksi vetoketjuja, kankaita, ikkunakalvoja ja putkea ostaessa on hyvä tehdä tilaus etukäteen, jotta voimme valmistella tilauksenne valmiiksi.
Yhteyshenkilöt
Sähköpostiosoitteemme ovat muodossa etunimi.sukunimi(at)va-varuste.fi

Ville Vainikainen
TOIMITUSJOHTAJA
050 5149 089

Mikko Vainikainen
TEKNINEN JOHTAJA
050 5292 362

Sari Holopainen
MYYNTIASSISTENTTI
044 7659 520

Harri Kaasalainen
OSASTOPÄÄLLIKKÖ, METALLI | SUUNNITTELIJA
044 7659 507

Heli Pirinen
LAATU- JA KEHITYSVASTAAVA
044 7659 525

Mikko Husso
DESIGN TEAM LEADER
044 7659 512

Lassi Pekkarinen
MALLIMESTARI

Jukka Roitto
TEOLLINEN MUOTOILIJA
044 7659 514

Eetu Matela
TEOLLINEN MUOTOILIJA

Satu Rantonen
TUOTANTOPÄÄLLIKKÖ
044 5532 654

Pilvi Koikkalainen
ASIAKASPALVELU
017 2659 500
asiakaspalvelu(at)va-varuste.fi

Riikka Sikanen
ASIAKASPALVELU
017 2659 500
asiakaspalvelu(at)va-varuste.fi
Yhteystiedot
VA-Varuste Oy
Siikaranta 14
70620 Kuopio
Puh. + 358 (0)17 265 9500
va-varuste(at)va-varuste.fi
Y‑TUNNUS: 0549341–4
Toivomme yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla.
Laskutusosoite (PDF): 05493414(at)scan.netvisor.fi
Verkkolaskuosoite: 003705493414
Operaattori: Maventa (003721291126)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH*
Ota yhteyttä laskutusasioissa: va-varuste(at)va-varuste.fi
Kartta
Yhteyshenkilöt
Sähköpostiosoitteet ovat muodossa etunimi.sukunimi(at)va-varuste.com

Monika Sowulewska
Customer Service Specialist
+48 730 130 991

Piotr Korzeń
Purchasing Specialist
+48 533088170

Anna Perzyna
Quality Engineer
+48 531 196 731

Anna Kisłowska-Kozakiewicz
HR and Payroll Specialist
+48 531 170 373

Karol Śniatkowski
Logistic Specialist
+48 531 032 578

Mikko Vainikainen
Toimitusjohtaja
050 5292 362

Marcin Szklarek
GENERAL MANAGER
+48 503 515 505

Lukasz Marcinek
PLANT MANAGER
+48 510 488 001

Magdalena Staskielunas
PRODUCTION AND LOGISTICS MANAGER
+48 730 130 9591

Justyna Płaczek
PURCHASING SPECIALIST
+48 516 611 104

Alica Woroniecka
DESIGNER
+48 730 130 701

Krzysztof Kotlinski
DESIGNER
+48 730 130 092

Rafal Bielenica
DESIGNER
+48 531 315 059

Jolanta Pieślak
ACCOUNTANT
+48 530 006 534
Yhteystiedot
VA-Varuste Poland Sp. z o.o.
ul. Turkusowa 10
16–400 Suwałki
Poland
office(at)va-varuste.com
Kartta
Yhteyshenkilöt
Sähköpostiosoitteet ovat muodossa etunimi.sukunimi(at)va-varuste.com

Mikko Vainikainen
TEKNINEN JOHTAJA
050 5292 362

Marcin Szklarek
GENERAL MANAGER
+48 503 515 505
Yhteystiedot
VA-Varuste Portugal Lda
Rua da Gandarela n89
4950–813 Troviscoso, Monção
Portugal