Alle olemme koonneet vastauksia ja linkkejä asiakkaitamme usein askarruttaviin kysymyksiin. Mikäli vastausta ei löydy alta, asiakaspalvelijamme auttavat sinua mielellään!
Olemme koonneet yleisimmät kysymykset liittyen tilaamiseen, ostosten tekemiseen verkossa, toimitukseen, reklamaatioihin, palautuksiin, tuotetietoihin sekä palveluihin. Useimpiin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin löytyy vastaus venekuomun asennus-. käyttö- ja hoito-ohjeesta tai ehdotsivulta
Asennus ei valitettavasti kuulu tuotteen hintaan. Kysy hintaa asennukselle erikseen.
Tarkista asennus. Lue mahdollisesti kuomun mukana toimitetut mallikohtaiset asennusohjeet sekä venekuomun asennus-, käyttö- ja hoito-ohjeet.
Jos asennus on ohjeenmukainen, ole hyvä ja täytä Venekuomu reklamaatiolomake TÄÄLLÄ.
Lopeta tuotteen käyttö ja ota yhteyttä valmistajaan. Vesipatja kuomun päällä voi aiheuttaa tuotteen venymisen pilalle.
Tarkista asennus. Lue mahdollisesti kuomun mukana toimitetut mallikohtaiset asennusohjeet sekä venekuomun asennus-, käyttö- ja hoito-ohjeet.
Jos asennus on ohjeenmukainen, ole hyvä ja täytä Venekuomu reklamaatiolomake TÄÄLLÄ.
Huuhtele kuomu haalealla vedellä. Vesi saa olla max. 30 ° C. HUOM! Pesun ja puhdistuksen yhteydessä ei saa käyttää korkeaa lämpötilaa, sillä kangas voi kutistua. Sunbrella- kankaat ovat lämpöherkkää 100% akryylikuitua. Pese kuomu käsin miedolla saippuavedellä ja huuhtele runsaasti vettä käyttäen. HUOM! Älä käytä liuottimia! Vain käsinpesu! Katso tarkemmat ohjeet venekuomun asennus-, käyttö- ja hoito-ohjeista.
Kuomu itsessään on 100% akryyliä eikä materiaalinsa puolesta homehdu. Kuomun homehtumiseen vaikuttaa sen hoito ja toimitamme siihen ohjeet. Kuomuun tarttuva orgaaninen materiaali tai huono ilmanvaihto kuomun ollessa kiinni voi aiheuttaa homehtumisen. Suosittelemme pesemään kuomun joka syksy, vaikka siinä ei olisi näkyvää irtolikaa.
Meillä ei valitettavasti ole pesupalvelua kuomuille.
Kauden jälkeen puhdistettu kuomu suositellaan säilytettäväksi kuivassa ja lämpimässä tilassa. Likainen kuomu voi homehtua säälle alttiissa paikassa säilytettynä.
Kuomun käyttö talvisuojana ulkona ei ole suositeltavaa. Runsaslumisina talvina kuomun päälle pakkautuva lumi voi vääntää kaariputket pilalle. Ikkunakalvot voivat jäätyessään haljeta mikäli jokin osuu niihin.
Kuomun käyttö ei ole suositeltua kuljetukseen maantienopeuksissa.
Kuomukangas on valmiiksi kyllästetty jo kangastehtaalla.
Muutaman kesän jälkeen, kun huomaa, että vettä tulee kuomukankaan läpi, on aika kyllästää kuomu. Kyllästys on hyvä tehdä myös esimerkiksi homeenpoiston jälkeen. Muistathan suojata ikkunakalvot kuomun kyllästyksen aikana.
Meillä on omat kaavamme, jotka sopivat tehdasvalmisteisessa kunnossa oleville veneille. Kaavoissa voi olla valmistajakohtaisia eroja, joten meidän kuomumme voi näyttää erilaiselta kuin toisen valmistajan.
Mallin mukaan tehtynä, teemme uuden kuomun käyttäen vanhaa kuomua mallina. Tällöin vanha kuomu leikataan auki kaavoiksi ja sitä emme voi palauttaa. Mallin mukaan tehtynä on tärkeää, että vanha kuomu on hyvin istuva ja sopiva veneeseen. Jokainen mallin mukaan tehtävä kuomu hinnoitellaan tapauskohtaisesti.
Kaaret tarkoittavat kaariputkia, jotka pitävät kuomun ylhäällä ja muodossaan. Kaaret joko pujotetaan tai laitetaan vetoketjullisiin kaarikanaviin. Kaaret asennetaan veneeseen.
Kiinnikkeiden kohdistuksessa veneenpuolen kiinnikkeiden paikat kohdistetaan uuteen kuomuun vanhasta. Tällöin veneenpuolen kiinnikkeitä ei tarvitse siirtää.
Valmistenumero löytyy Trafilta, veneen perästä tai rekisteriotteesta.
Esimerkki valmistenumerosta: FI-VALA007BH102.
Kyllä, kaikki kuomukankaan värit ovat samanhintaisia. Ilmoita tilausta tehdessäsi haluamasi värin nimi sekä koodi.
Kantit ovat nauhaa, jota on ommeltu eri osiin kuomun reunoihin. Laput ovat kiinnikereikien kohdilla vahvikkeina.
Satamapeittoa käytetään suojaamaan venettä sen ollessa satamassa. Satamapeitto ei sovellu ajamiseen ja siinä ei ole ikkunoita.
Toimitusaikamme on varastossa oleville tuotteille yleensä 1-7 arkipäivää. Tilauksesta valmistettavilla tuotteilla toimitusaika on kuitenkin pidempi. Tilaustuotteet sovitetaan normaaliin tuotantoon, jolloin toimitusaika riippuu sen hetkisestä tuotantotilanteesta. Vahvistamme toimitusajan, kun tilauksesi on käsitelty. Jos tilauksessa on tuotteita, joille on ilmoitettu pidempi toimitusaika, kestää tällaisten tilausten toimitus luonnollisesti hieman pidempään. Tuotteet toimitetaan Suomessa yleensä joko postitse, Postnordin tai Kaukokiidon toimituksena, riippuen paketin koosta. Huom! Emme voi vaikuttaa toimitusaikaan, jos toimituksen pitkittyminen johtuu kolmannen osapuolen virheestä, lakosta tai luonnonmullistuksista.
Toinen henkilö voi noutaa sinulle kirjatun kirjeen tai paketin valtakirjalla. Voit täyttää ja tulostaa valtakirjan täältä: Postin valtakirjalomake Tilauksen voi noutaa saapumisilmoituksella, valtakirjalla ja henkilöllisyystodistuksella.
Mikäli tilaukseltasi puuttuu tuotteita, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Lähetä viesti tilauksessa käytetyn asiakastilin sähköpostiosoitteesta ja liitä mukaan tilasuvahvistuksessa näkyvä tilausnumerosi ja selvitys tapahtuneesta.
Valitettavasti joskus tuotteeseen saattaa syntyä kuljetusvaurio tilauksen toimituksen yhteydessä. Näissä tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme ongelman ratkaisemiseksi. Lähetä viesti asiakastilille merkitystä sähköpostiosoitteesta ja kerro viestissä kuitti-/tilausnumerosi ja ota kuvia vauriosta, jolloin meidän on helpompi arvioida vaurion laajuus ja tehdä tarvittavat toimenpiteet tilanteen ratkaisemiseksi.
Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavasta. Näet eri toimitustapojen hinnat ostoskorisivulla toimitustapaa valitessasi. Nouto VA-Varusteen tehtaalta on aina ilmainen.
Tilaus maksetaan aina tuotteen valmistumisen jälkeen riippuen toimitustavasta. Katso tilauksen maksu toimitustapakohtaisesti.
Tilaus maksetaan noudon yhteydessä lähimmässä Postin palvelupisteessä.
Lasku laitetaan tilauksen valmistuttua erillisellä sähköpostiviestillä. Suorituksen saavuttua tilillemme tilaamme kuljetuksen.
Tehtaaltamme noudettaessa tilaus maksetaan noudon yhteydessä. Emme valitettavasti voi antaa mukaan laskua.
Kuomun voi lähettää meille Postin perinteisenä pakettina, ei automaatista noudettavaksi. Ohjeet lähettämiseen löydät täältä: https://va-varuste.fi/wp-content/uploads/2022/02/Kuomun-lahetysohjeet.pdf
Emme valitettavasti lähetä tilauksia kirjeissä, sillä niissä ei ole seurantaa. Lähetämme tilaukset vain paketeissa.
Tottakai! Suosittelemme kuitenkin ottamaan meihin yhteyttä ennen tuloanne. Tehtaallamme on liukuva työaika, ja esimerkiksi vetoketjuja, kankaita, ikkunakalvoja ja putkea ostaessa on hyvä tehdä tilaus etukäteen, jotta voimme valmistella tilauksenne valmiiksi.
VA-Varuste Oy
Siikaranta 14
70620 Kuopio
Puh. + 358 (0)17 265 9500
asiakaspalvelu[at]va-varuste.fi
Y-TUNNUS: 0549341-4
Laskutusosoite (PDF): 05493414@scan.netvisor.fi
Verkkolaskuosoite: 003705493414
Operaattori: Maventa (003721291126)
Välittäjätunnus pankkiverkosta lähetettäessä: DABAFIHH*
Ota yhteyttä laskutusasioissa: va-varuste[at]va-varuste.fi